Sabtu, 13 Februari 2010

LIMAU OH LIMAU

Teringat masa aku kecik dulu....pegi sekolah bapak hantar...balik sekolah kadang2 aku balik jalan kaki sebab bapak tak sempat nak ambik..

Aku ingat lagi satu hari bapak tak ambik aku balik dari sekolah...hari tu cuaca panas sangat..tak pe, tak pe ustaz kate kalau tak nak rasa penat berjalan ke atau buat apa2 ke...bolehlah baca SUBHANALLAH jangan berhenti...nanti ALLAH akan tolong kita.

Apalagi akupun buat lah seperti yang ustaz kate...memang betul...memang tak penat..cuma dahaga sikit je...maklumlah jarak sekolah dengan rumah aku 7 km..

Masa dalam perjalanan balik aku melewati 2 buah rumah orang berbangsa Cina...Di hadapan rumah orang Cina mesti ada pondok kecil warna merah, dalamnya ada sepinggan buah limau....hmmmm sedapnya... . aku toleh kanan kiri tak de orang...apalagi aku ambik semua limau kat dalam tokong tu...La la la aku makan la sampai habis....

Sampai kat rumah, aku cerita la pengalamanku masa kat perjalanan tadi kat mak...Mula2 mak marah...tapi aku cakap Allah yang bagi rezki sebab masa balik tadi aku tak renti2 sebut SUBHANALLAH...mak aku tak jadi nak marah..tapi mak cakap "ambik harta orang namanya mencuri" hehe sampai sekarang pak cik Cina tu tak tau aku yang ambik buah limau dia...Setiap kali aku lalu di hadapan rumah itu aku nampak le pondok merah tu....aku tersenyum...Aku mintak maaf pak cik Kim Foo...

2 ulasan:

  1. Salam Kak ROS
    kabarey Yo
    wadduh duwwe Blog jugak rupaney
    salam Ukhwah songko dilla Yo kak:-)

    BalasPadam
  2. Salam ukhwah juge dari ku...

    BalasPadam