Ahad, 22 November 2009

PAK CIK JAMHARI

Semalam aku berkenalan dengan Pak Cik Jamhari. Sebelah katil dengan katil bapak kat hospital dengan ditemai isterinya yang setia..Dia sedang mengerang kesakitan. Dia menghidap penyakit gaut..semua sendi terasa sakit..di mulutnya tidak berhenti membaca ayat-ayat suci yang dia tahu.

Hari ini...aku ke hospital lagi menemani bapak...sampai di bilik bapak.. aku nampak Pak Cik Jamhari di kelilingi oleh anak-anak dan isterinya...Di sebalik tabir biru itu kedengaran suara orang membaca surah yasin. Dua orang nurse tengah sibuk memberi khidmat yang terbaik untuk Pak Cik Jamhari. Bapak kata Pak Cik Jamhari pengsan tadi.

Aku mengintai di celah tabir biru itu..aku nampak wajah Pak Cik Jamhari..matanya tertutup rapat, tidak bersuara hanya nafasnya yang turun naik..Tepat pukul 12.50 tengahari Pak Cik Jamhari menghembuskan nafas yang terakhir dengan tenang pergi menghadap Ilahi. Semuga Pak Cik Jamhari ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

Pak Cik Jamhari adalah bapa kepada Cikgu Zulkifli..seorang guru di SK. Sungai Limau. Takziah untuk Cikgu Zul sekeluarga. Kuiringi jenazah Pak Cik Jamhari dengan Al Fatihah.....Semoga Cikgu Zul sekeluarga tabah dengan dugaan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan