Jumaat, 7 Mei 2010

TERIMALAH HAKIKAT...........

Petang tadi saje je ronda2 Pekan Sabak Bernam dengan family.............Tujuan...awalnya tak tahu nak kemana......nak pergi pasar malam......nak beli apa...makanan segera je yang banyak.....barang dapur semua dah ada, sayur pun ada stok lg..........cuma yang tak ada tepung dan minyak aje......

Cik Zol cadangkan pergi Bilion aje....itu lah satu-satunya pusat membeli belah yang terdekat ngan rumah aku......xclusif sikit le konon dari pasar malam tu..........

Hmmmm.....aku ronda kat dalam tu....membanding beza harga barang kat Bilion ngan pasar malam............adui.......banyak nye beza.....bawang besar kat bilion sekilo RM1.30 je sekg ...kat pasar malam punya le mahal...RM3.40......tengok bahagian gula pulak............aikkk...dah tak nampak gula...nasib baik aku tak berapa guna gula ni.........tu yang x kisah sangat kalau gula tak de pun..

Cik Zol pulak sibuk le naik kat mesin timbang berat badan tu.....hmmmm...dah naik dah berat badan......Si Fahmi pulak sibuk le nak peRgi toilet...........tinggal le aku ngan Fadhlin & Afnan....cekup sana..cekup sini....penuh jugak raga besar beroda...hehehehe.......tukang bayar dah sedia kat kaunter........

Sambil dah jalan keluar pulak si Fahmi pulak nak menimbang berat badan dia.....Eh eh....masuk duit 20sen keluar lagi duit 40sen.....memang rezeki kamu lah nak.

"Ibu nak timbang ke?" Fahmi sebok bertanya..."Tak nak lah" aku jawab...."nape, ibu takut ye...sebab berat sangat".........adoooi......tak tahan aku......Grrrrrrrrrrr............

HAHA AKU SEDANG BERUSAHA UNTUK KE ARAH ITU..............TUNGGU HASILNYA..........

1 ulasan:

  1. teruskan usaha kearah itu semuga berjaya... aku pun tengah berusaha kearah itu... sama2lah kita...!!

    BalasPadam