Sabtu, 21 November 2009

SAMPAI DI RUMAH...

Balik dari hospital tak sempat lagi buka pagar.....

"Ibu lapar"....Isy!!! anak-anak ku... Selalu aku masak dan ajak makan korang selalu kata" Ala dah kenyang makan roti inti telur(buatan sendiri)"...

Yelah...yelah ibu masak...Aku terus masuk dapur melakukan apa-apa yang biasa aku buat...yang penting mesti ada telur goreng...ayahnya ku gorengkan ikan gelama pekasam..aku pulak mesti buat sambal turun temurun keluarga ku, sambel ikan bilis dengan belacan bercili api...Perh....sedap gile...cukup lah tu tak berlauk pun tak ape. Sayur aku kutip bayam kat depan rumah tu..buat sayur bening (sayur masak air). Ada pulak ulam kat peti sejuk...yeah ulam petai....

Errghhh...Alhamdulillah...masing-masing kenyang la tu..."Ok,, lepas makan kemas ye... Ibu nak sidai baju kat luar"..."Baik Bos", kata suamiku.. He he he....Allahu Akbar..Allahu Akbar...Dah waktu Maghrib rupanya..mari solat berjamaah..lepas tu mengaji.. Anak ku yang kecil baru berusia 3 tahun, sibuk mencari buku IIqra'nya....boleh lah baca sikit-sikit..

Bismillahirahmanirrahim...

Terasa penat betul hari ni.....aku membaringkan badan sambil mendengar bacaan-bacaan Al Quran yang dibaca oleh anak ku........lama-lama suara itu makin jauh..jauh..jauh...dan..

Bila aku buka mata semua anak-anak ku tadi pun dah lena di tepiku juga....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan