Rabu, 29 Disember 2010

CERITA CONTECT LENS




Bila aku nampak contect lens kat mana-mana, mesti aku teringat pengalaman aku waktu itu aku pakai contect lens....

Waktu aku kat Maktab lagi tahun 1994 semester 2...memang agak aktif waktu tu...pemain bola baling....hehehe.....Bukan itu saja, malahan Pendidikan Jasmani memerlukan aktiviti yang lasak melompat, mengguling lagi pun masa tu aku ada belajar silat....

Aku ambil keputusan nak pakali contect lens....konon nak kan yang lebih selamat...

Kalau tak salah hari tu hari Rabu...ada kegiatan ko kurikulum..mula pukul 4 petang...Balik kuliah hari tu awal sikit dari biasa...sebab ada waktu WBS sepatutnya (Waktu belajar sendiri) 1jam tuuu.....

Biasalah bila pensyarah tak ada....kami pun dapat memboloskan diri untuk balik ke asrama...sampai bilik...apa lagi tidur lah...hehe mengantuk sangat konon malam tadi tak dapat tidur buat assigment last minit..haha.

Lena sungguh aku tidur.....Puas punya lah lama 2 jam ada kot....Bangun dari tidur...aku rasa pelik aje pandangan ku.....Ishh ..apasal plk ni.....Ya Allah lens aku x de sebelah kanan....sebab tu pandangan aku tak balance.....

Nazilatul Arfah...kawan sebilik aku....aku mengadu kat dialah sapa lagi....lens aku hilang....adoiii maak.....Arfah lah yang mencarikan kat segenap lantai bilik kami kot-kot jatuh kat lantai...alahai kalau ye...rosaklah lens aku.....macam nak nanges dah tu...tapi tak jumpa...aku dah putus asa.....aku duduk ngadap cermin nak buka lens sebelah kiri.....belek punya belek kat mata..aku nampak benda jernih kat penjuru kanan mata...macam lengkong....aku diam-diam ambil dan keluarkan dari mata....

Ya Allah.....rupa-rupanya lens yang hilang tadi dah terlipat dan tersimpan di penjuru sebelah kanan mata....Macam mana boleh tak terasa benda tu ada kat mata lagi...padahal aku dah pergi berwudhuk dan solat...

Agaknya masa dalam tidur aku tak sedar dah menggoyoh mataku sebab gatal dengan sekuatnya.....sepatutnya nak tidur aku bukak dulu..tapi tak sempat.....lenaaa...

Apa-apa pun tq....pada Arfah..sebab carikan lens aku kat lantai tu.....

Kalu diingat balik memang kadang-kadang senyum sorang-sorang.....hehehe....

Selamat malam....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan